Veelgestelde vragen

Operational lease

Wat is het verschil tussen operational lease en financial lease?

Operational lease is vergelijkbaar met het huren van een auto voor een langere tijd. U bent geen eigenaar van de auto en wordt dat ook niet zolang uw contract loopt. Aan het eind van de leasetermijn is er doorgaans wel sprake van een restwaarde en heeft u drie opties: teruggeven van het object, doorhuren of het object voor een bepaald bedrag overnemen. Bij financial lease – een leasevorm die Rijnmond Lease niet aanbiedt – wordt u wèl economisch eigenaar van de auto tijdens uw leasecontract. Hierdoor komt deze ook op de balans komt van uw onderneming en wordt de auto bij het vreemde vermogen opgeteld. Het gebruik van de auto, de verzekering en het onderhoud is ook uw verantwoordelijkheid. Bij operational lease is dat de verantwoordelijkheid van de autoleasemaatschappij.

Wat staat er in het operational leasecontract?

Op het moment dat u met ons wilt samenwerken, stellen wij een leasecontract op. Naast reguliere afspraken over het merk, het model en de afleverdatum, kunnen hierin ook de volgende componenten opgenomen worden:

 

  • Afspraken over reparatie en onderhoud
  • Vervangen van banden
  • Winterbandregeling
  • Vervangend vervoer
  • Verzekering (WA + Casco en overige)
  • Schade-afhandeling
  • Houderschapsbelasting
  • 24 uur – service
  • Brandstofbeheer

Auto leasen

Hoelang duurt de kredietcheck om een auto te kunnen leasen?

Voor iedere klant die bij ons een leaseaanvraag indient voeren wij een kredietcheck uit. Als de informatie die wij ontvangen klopt en de jaarcijfers en bedrijfsinformatie worden snel toegestuurd, dan neemt deze check normaal gesproken +/- 3 werkdagen in beslag.

Kunnen rijscholen en taxicentrales ook leasen bij Rijnmond Lease?

Rijnmond Lease least geen auto’s aan rijscholen en taxicentrales.


Wat zijn de tarieven voor meer/minder kilometers?

Deze worden per merk/type, looptijd en kilometrage bepaald.

Starter lease

Kan ik als starter een auto leasen?

Ja. Als startende ondernemer kunt u bij Rijnmond Lease een auto leasen. Hiervoor gelden aangepaste voorwaarden.

Private lease

Kan ik online een private lease offerte samenstellen?

Nee. Bij Rijnmond Lease kunt u online geen private lease offerte maken. Zie de voorwaarden.

Mijn eerste factuur klopt niet. Hoe kan dat?

Uw eerste factuurbedrag kan afwijken van de afgesproken maandtermijn. Dit komt omdat er een volle tank brandstof wordt doorbelast tegen de dagprijs van de brandstof en wellicht omdat u halverwege de vorige maand bent gaan rijden en deze halve maand nog doorbelast moet worden.

Waar breng ik mijn auto voor onderhoud en/of reparatie?

Wanneer u private least gaat u voor onderhoud en/of reparatie naar Autobedrijf Kooy Oud-Beijerland of Spijkenisse.

Ik heb schade, wat nu?

Wanneer u schade hebt moet u altijd een schadeformulier invullen, ook als de tegenpartij niet bekend is. Ook moet u de schade bij ons melden. Lees onze pagina over schade voor meer informatie.

Geldt bijtelling ook bij private lease?

Nee. Bijtelling geldt alleen voor zakelijke leaserijders. Bijtelling geldt niet voor private lease.

Bijtelling

Hoe werkt bijtelling?

Hierover kunnen wij een fantastisch verhaal houden. Maar de overheid heeft het zeer compact omschreven op haar website.

Hoeveel categorieën voor bijtelling bestaan er?

Voor nieuwe auto’s zijn er 2 percentages: 4% wanneer een auto 0 gram CO2 per kilometer uitstoot en 22% voor auto’s die meer dan 0 gram per kilometer uitstoten.

Algemeen

Einde contract, wat nu?

U kunt hierover contact opnemen met Rijnmond Lease

U krijgt een bekeuring. Wat is dan de procedure?

Wanneer er een bekeuring is gereden, wordt deze eerst door ons betaald. Wij belasten ‘m weer door aan de klant. Private Lease klanten krijgen de bekeuring via het CJIB thuisgestuurd.

Mogen anderen met mijn leaseauto rijden?

Uw partner, eventueel uw kinderen en collega’s mogen gebruik maken van uw leaseauto, mits ze in bezit zijn van een geldig Nederlands rijbewijs met de bijbehorende rijbevoegdheidscategorie.

Kan ik mijn leaseauto overnemen aan het einde van het contract?

Het is mogelijk om uw auto aan het einde van het contract over te nemen. Als u dit wenst, maken wij aan het eind van het contract een overnameprijs voor u.

Hoe kan ik bedrijfs- of berijdergegevens aanpassen?

Wanneer u uw bedrijfs- of berijdergegevens wilt aanpassen kunt u dit aan ons doorgeven via de e-mail.

Pech onderweg?

Wij helpen u graag weer op weg met onze 24 uurs pechhulp. Zowel in het binnen- en buitenland staat Rijnmond Assistance voor u klaar. Tijdens kantooruren belt u met Rijnmond Lease: 0186 621306. Buiten kantooruren belt u met Rijnmond Assistance: 020 5929736.

Hoe werkt de kilometer afrekening?

Wagenpark (beheer)

Schade, wat nu?

Wanneer u schade hebt moet u altijd een schadeformulier invullen, ook als de tegenpartij niet bekend is. Ook moet u de schade bij ons melden. Lees onze pagina over schade voor meer informatie.

Wat is het eigen risico in geval van schade?

Het Eigen Risico per schadegeval is € 300,00.

Moet mijn auto bij de servicevestiging Oud-Beijerland of Spijkenisse in onderhoud?

In de standaardofferte gaan wij er vanuit dat onderhoud en reparatie plaatsvindt in onze servicevestigingen. Wilt u uw onderhoud ergens anders laten uitvoeren? Dan maken wij, voor u, graag een aangepaste offerte. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.

Heeft u nog vragen?

Neem gerust contact op met onze leaseadviseurs Jan of Kevin. Bel 0186-621306 of stuur een e-mail.. Zij helpen u graag verder.

Leasebedrag berekenen

Benieuwd naar het leasetarief van uw droomauto?

Neem contact op

Kevin 150×150
Kevin Kooij
Office Manager

kkooij@rijnmondlease.nl

Teun pasfoto
Teun Lankhaar
Commercieel Manager

tlankhaar@rijnmondlease.nl

Klantbeoordelingen

Wij ontvingen de volgende beoordelingen van onze klanten